Zie je de kracht van content marketing, maar krijg je het zelf niet goed van de grond? Je kunt content marketing uitbesteden.
Wat is content marketing precies? Content marketing is een breed begrip. In de kern gaat het om het maken en delen van eigen teksten, afbeeldingen en video’s waarmee je je (online) naamsbekendheid en zichtbaarheid vergroot bij je doelgroep. Hier kun je verschillende kanalen voor inzetten. Wil je content marketing uitbesteden? Wij laten zien hoe ZOUT Media het aanpakt!
Als ondernemer of medewerker ken je de organisatie van binnenuit. Dit kan een reden zijn om je marketing en content marketing in huis te doen. Zeker als je tijd hebt, je een goede schrijver bent en als je middelen zoals fotografie, videografie en vormgevingssoftware tot je beschikking hebt. In de praktijk zien we dat het voor organisaties vooral lastig is om de bedachte contentstrategie vol te houden en creatief te blijven. Je begint vol goede moed, maar na een tijdje droogt het op. Herkenbaar? Uitbesteden bij een bureau is dan een goede optie. We geven 3 redenen om je content marketing uit te besteden aan een gespecialiseerd bureau.

3 redenen om content marketing uit te besteden aan een bureau
1. Gebrek aan tijd
Een reden waarom het voor organisaties niet haalbaar is om kwalitatieve content te genereren is het gebrek aan tijd. Ondernemers of medewerkers doen het bijhouden van social media ‘er even bij’. In de praktijk zien we dat dit lastig is. Je hebt al 100 ballen hoog te houden en dan is content marketing vaak niet de eerste prioriteit. Dat berichtje plaatsen of die nieuwsbrief uitsturen kan immers morgen ook! Of overmorgen, of de dag erna etc. 😉
2. Je bent geen goede schrijver, fotograaf of vormgever
Het creëren van goede content doe je niet even snel tussendoor. Daarvoor moet je zorgen voor goed beeldmateriaal, teksten die je doelgroep aanspreken en programma’s zoals Photoshop, Sketch of Canva waarmee je de content kunt vormgeven. Bij veel ondernemers en medewerkers mist het aan schrijftalent. Als je content marketing uitbesteedt weet je zeker dat je deze taken in handen legt bij professionals die hier ervaren in zijn. Je weet hierdoor zeker dat je content inhoudelijk en visueel aansluit bij de behoefte van de doelgroep.
3. Het is lastig om langdurig creatief te zijn
Vol goede moed begin je aan het versturen van nieuwsbrieven, het plaatsen van social media berichten en het schrijven van blogs. Hartstikke goed. Maar na een paar weken wordt het al lastiger content te bedenken. En vooral als het allemaal uit jou moet komen. Door het inschakelen van een bureau ben je van deze zorg af. Een bureau kijkt met een frisse blik en maakt tijd vrij om te brainstormen over goede content. Doordat ze dit voor meerdere klanten doen hebben ze veel voorbeelden waar ze uit kunnen putten.

Wij zijn goed in...
- Posts op Facebook, Instagram of LinkedIn
- Advertenties op Facebook, Instagram of LinkedIn
- Nieuwsbrieven
- Schrijven van blogs
- Maken van video content
- SEO (beter vindbaar in Google)
- Google Ads
Content marketing uitbesteden aan ZOUT
Wij zijn ZOUT Media, een reclamebureau met specialisten op het gebied van content marketing. Want content maken, schrijven en vormgeven is onze tweede natuur. We werken graag nauw samen met de opdrachtgever, want daardoor kunnen wij de beste content maken. Vooraf spreken we af aan welke content je behoefte hebt, zodat we je helpen met de juiste dingen.
Hoe gaan wij te werk
Tijdens een eerste gesprek willen we graag weten waar jullie behoefte aan hebben. Is de vraag strategisch van aard of uitvoerend? In het geval van strategie gaan we aan de slag met het ontwikkelen van een contentstrategie of contentkalender.
Wanneer je op zoek bent naar uitvoerende ondersteuning bespreken we de kanalen en wat wij doen en wat jullie zelf doen. Het is mogelijk ‘alles over de schutting te gooien’, waarbij wij de content bedenken, creëren en plaatsen. Maar het is ook mogelijk om een deel zelf te doen en ons te benutten wat je zelf niet in huis hebt, of waar je geen tijd voor hebt.
Wat kost het?
Je vraagt je misschien af wat content marketing uitbesteden kost. Het is lastig om hier een prijs neer te zetten omdat het afhankelijk is van de hoeveelheid die je wilt uitbesteden.
Meestal werken we op abonnementsbasis. Vooraf bepalen we aan welke content en ondersteuning jullie behoefte hebben en vervolgens schatten wij voor 6 maanden in hoeveel tijd we hier maandelijks aan kwijt zijn. Op deze manier weten we samen precies wat we gaan doen. Maak je wensen kenbaar aan ons, dan denken wij mee hoe we jullie het beste kunnen helpen. Je kunt ons bereiken via e-mail, door het contactformulier in te vullen of door ons te bellen op 0187-642164.
Voorbeelden contentmarketing uitbesteden
Meer informatie
Wil je meer informatie over het uitbesteden van (content) marketing bij ZOUT? Laat je gegevens en/of vraag achter en we nemen contact met je op!