Steeds meer bedrijven kiezen voor content marketing uitbesteden. Veel bedrijven zijn er niet op ingericht om dit zelf te doen. In dit artikel benoemen we een aantal voordelen van uitbesteden en het zelf doen.

Wat is content marketing precies? Content marketing is een breed begrip. In de kern gaat het om het maken en delen van eigen teksten, afbeeldingen en video’s waarmee je je (online) naamsbekendheid en zichtbaarheid vergroot bij je doelgroep. Hier kun je verschillende kanalen voor inzetten zoals social media, Google (SEO optimalisatie), je eigen website, e-mailmarketing, redactionele content (persberichten) of blogs. Is het nou beter om content marketing zelf te doen of het uitbesteden? Wij geven antwoord!

Content marketing uitbesteden of zelf doen?

Als ondernemer of medewerker bij een bedrijf ken je het bedrijf van binnenuit. Dit kan een reden zijn om je marketing en content marketing in huis te doen. Zeker als je tijd, capaciteit en expertise in huis hebt is het een overweging om het zelf te doen. In de praktijk zien we dat er veel komt kijken bij het opzetten van een goede contentstrategie en om hier continuïteit in te krijgen is voor veel bedrijven een uitdaging. Ze beginnen vol goede moed, maar al snel droogt het op. Herkenbaar? Uitbesteden bij een bureau is dan een goede optie. We geven 3 redenen om je content marketing uit te besteden aan een gespecialiseerd bureau.

content marketing uitbesteden
content marketing uitbesteden

Wij helpen je met...

  • Posts op Facebook, Instagram of LinkedIn
  • Advertenties op Facebook, Instagram of LinkedIn
  • Nieuwsbrieven
  • Schrijven van blogs
  • Maken van video content
  • SEO (beter vindbaar in Google)
  • Google Ads

1. Tijd

Een reden waarom het voor bedrijven niet haalbaar is om kwalitatieve content te genereren is het gebrek aan tijd. Vooral bij kleinere bedrijven waar een marketingafdeling ontbreekt zien we dit. Als ondernemer houd je 100 ballen hoog en moet je keuzes maken over wat je zelf doet en wat je uitbesteedt. Door het uit te besteden heb je meer tijd om te focussen op andere dingen.

2. Schrijftalent en de juiste programma’s

Het creëren van goede content doe je niet even snel tussendoor. Je moet zorgen voor goed beeldmateriaal, teksten die je doelgroep aanspreken en programma’s zoals Photoshop, Sketch of Canva waarmee je de content kunt vormgeven. Bij veel ondernemers en medewerkers mist het aan schrijftalent. Als je content marketing uitbesteedt weet je zeker dat je deze taken in handen legt bij professionals die hier ervaren in zijn. Je weet hierdoor zeker dat je content inhoudelijk en visueel aansluit bij de behoefte van de doelgroep.

3. Continuïteit (contentplanning)

Vol goede moed begin je aan het versturen van nieuwsbrieven, het plaatsen van social media berichten en het schrijven van blogs. Het is alleen zo lastig vol te houden… We zien dat maar weinig bedrijven het intern zo ingericht krijgen dat ze content marketing kunnen volhouden. Door het uit te besteden aan een bureau ben je van deze zorg af. Een reclamebureau is ingericht op het creeëren van content voor verschillende klanten en gebruikt hiervoor contentkalenders en planningtools.

Content marketing uitbesteden aan ZOUT Media

Wij zijn ZOUT Media, een reclamebureau met specialisten op het gebied van online marketing, content, web en design. Wij regelen de content marketing voor onze klanten zodat zij er zelf geen omkijken meer naar hebben. Het schrijven van blogs, ontwikkelen van social media posts, plaatsingen op LinkedIn, Facebook en Instagram, het maken van nieuwsbrieven, schrijven van persberichten, wij draaien onze hand er niet voor om. We vinden het belangrijk dat er korte lijnen zijn met de opdrachtgever, daarom houden we elkaar wekelijks op de hoogte over de vorderingen. Op deze manier werken we fijn samen.

Meer informatie

Wil je meer informatie over het uitbesteden van (content) marketing bij ZOUT? Laat je gegevens en/of vraag achter en we nemen contact met je op!