Samen met afdeling HR en Communicatie van Basalt zijn wij de afgelopen tijd bezig geweest met het optimaliseren van de arbeidsmarktcommunicatie. Basalt is een revalidatiecentrum met vestigingen in onder meer Den Haag, Delft, Leiden, Gouda en Zoetermeer. Om patiënten zo goed mogelijk te begeleiden is het voor Basalt van groot belang dat het team van professionals van goeden huize komt. Basalt ziet als geen ander in dat een goed werkgeversmerk cruciaal is voor het aantrekken van het juiste personeel en ZOUT mocht daarbij helpen! Hoe we dat deden, lees je hier.
Basalt: De kracht van revalidatie
Basalt is een begrip in de wereld van revalidatie. Met zeven locaties in Zuid-Holland en zo’n 1200 medewerkers zet Basalt zich dagelijks in om patiënten weer een zo waardevol mogelijk leven te laten leiden. Het team helpt en begeleidt onder andere kinderen met motorische stoornissen, jongeren met een beperking of volwassenen die een medische ingreep hebben gehad en die daarvan moeten revalideren.
Wat doe je als schaarste de norm is?
Om aan de zorgvraag te kunnen blijven voldoen, is Basalt op zoek naar nieuw personeel.
Het HR- en Communicatieteam wilde meer zichtbaarheid creëren voor de vacatures én wie zij zijn als organisatie. Daarom werden wij gevraagd om mee te denken over een creatief wervingsconcept. We ontvingen een tevredenheidsonderzoek dat was afgenomen onder de medewerkers en dit gaf ons een goede basis om de eerste sessie in te gaan met de Communicatie-HR afdeling. Met elkaar maakten we fundamentele keuzes, zoals de belangrijkste USP’s die we uit kunnen lichten en hoe we de campagne het beste naar buiten kunnen brengen.
Strategie
Ontwerp
Marketing
“Het leukste waren de creatieve sessies waarin alle kennis over Basalt in een creatief jasje werden gestoken.”
– Carine Froma (Recruiter Basalt)
‘Wij zijn de kracht van Basalt!’
Tijdens een brainstormsessie met HR & Communicatie begonnen we met een creatieve oefening die stimuleert om ‘out of the box’ te denken. Vervolgens zijn we gaan brainstormen over verschillende campagneconcepten. En dat is leuk, want geen idee is te gek. Na het uitwerken van verschillende concepten in tekst, beeld en vormgeving is ‘Wij zijn de kracht van Basalt’ gekozen. De medewerkers van Basalt maken met hun ervaring, deskundigheid en persoonlijkheid het verschil voor patiënten. De organisatie is op zoek naar mensen die gemotiveerd zijn om hieraan bij te dragen. ‘Word jij de kracht van Basalt?’
Communicatiestrategie
Om het concept verder tot leven te brengen en herkenbaarheid te creëren zijn er nieuwe foto’s gemaakt. Met het nieuwe beeldmateriaal ontwikkelden we naast social content ook digitale campagnes voor o.a. LinkedIn en vertaalden we het concept naar offline middelen zoals abri’s, flyers en posters. Toen we onlangs in Den Haag bij een andere relatie op bezoek gingen, liepen we één van de abri’s van Basalt tegen het lijf. Het blijft toch altijd leuk om onze eigen concepten in real-life te zien!
Wil jij ook een tof werkgeversmerk?
Kan jouw arbeidsmarktcommunicatie ook een extra boost gebruiken? Neem dan contact met ons op. Bekijk ook onze andere arbeidsmarktcampagnes op onze website.





