SQALE benaderde ons voor een nieuwe identiteit en website voor een door hen ontwikkelde methode. De naam was al bedacht: Dynamisch Organiseren.
Specifiek voor gemeenten
SQALE heeft veel ervaring met het inrichten en verbeteren van processen. Met een team van bijna 20 hoogopgeleide consultants maken ze het verschil in het bedrijfsleven en bij gemeenten. Bij gemeenten speelt specifieke problematiek waar SQALE een oplossing voor biedt.
Veel gemeenten lopen er tegenaan dat medewerkers zich overvraagd voelen, opgaven vertraging oplopen, medewerkers niet op hun plek zitten of er geen grip is op de planning. Door de methode Dynamisch Organiseren toe te passen gaan gemeenten anders om met de balans tussen regulier werk en opgaven, waarbij het welzijn van de medewerkers verbetert.
Complexiteit versimpelen
De materie waar SQALE zich in begeeft is bepaald geen appeltje eitje. De wereld van changemanagement en consultancy is complex, ongrijpbaar en lastig concreet te maken. Gelukkig hadden we een strategiesessie, waar we een dynamisch en geanimeerd gesprek voerden. Aan ons de taak om door te vragen tot de kern, hier woorden aan te geven en dit te vertalen naar een creatief concept. En dat is meer dan goed gelukt aldus, Hans Silfhout, eigenaar van SQALE.
“We hadden het zelf niet zo kunnen zeggen. Bedankt voor het verwoorden van ons verhaal!”
– Hans Silfhout
Model toevoegen
Wij denken na hoe een concept het beste in de markt gezet kan worden en maken dit graag visueel. Hierbij gebruiken we verschillende elementen: teksten, storytelling, fotografie, vormgeving et cetera. In dit geval hebben we ervoor gekozen de methode te vatten in een ‘model’ en dit grafisch uit te werken. Het ontwikkelen van het model was een kwestie van weglaten. Je kunt nu eenmaal niet alles benoemen. Door hier over na te denken en het gesprek aan te gaan zijn we tot de kern gekomen en hebben we een model met vier pijlers ontwikkeld die de methode dragen.
Identiteit
We hebben geadviseerd de methode los van SQALE te branden. Hiermee heb je meer mogelijkheden om bij een specifieke doelgroep autoriteit te bereiken en het geeft creatieve vrijheid. Wij hebben een identiteit ontwikkeld, die bestaat uit meerdere concepten waarbij we de uitersten flink opzochten. Uiteindelijk is gekozen voor de identiteit waarbij de D en O van Dynamisch Organiseren op een abstracte manier verwerkt zijn. De identiteit is zowel stijlvol als opvallend.
Online
We ontwikkelden voor Dynamisch Organiseren een onepage-website die dient als teaser om contact op te nemen. De website vertelt over de methode en wat het voor gemeenten kan doen. Voor de lancering hebben we vooral ingezet op een LinkedIn strategie, omdat bij een dienstverlening als dit een stevig netwerk van onschatbare waarde is.
Dank SQALE voor het in ons gestelde vertrouwen. Veel succes met het vermarkten van deze dienst!