Mijn salestrui
Op een warme lentedag liep ik na een aantal afspraken ons kantoor binnen om aan te schuiven voor de lunch. Een mede-ondernemer uit ons bedrijvenpand keek verschrikt op en riep: ‘Voel jij je wel helemaal goed?! Het is 25 graden en jij loopt in een trui.’ Waarop mijn lieftallige collega Marloes begon te bulderen van het lachen: ‘Ja maar dat is niet zomaar een trui, dat is Dirk zijn salestrui!’
Salestime!
Beiden hadden hier een punt: ik was inderdaad een beetje warm aangekleed voor het weer van die dag en punt 2, dit was de trui die ik vaak draag naar afspraken met potentiële of huidige klanten. Ik vind het nu eenmaal niet zo’n strak plan om in mijn slippers en een t-shirt van Siësta Movement bij een klant binnen te stappen. Mijn collega’s zagen hier dat mijn kledingstijl een bepaald doel diende. De trui refereerde namelijk aan de zakelijkheid van de afspraak.
Styling
Dit is ook precies hoe het bij ons reclamebureau werkt. We houden ons dagelijks bezig met design en design is functioneel. Je logo, huisstijl, website en marketingmiddelen hebben allemaal een stijl. En deze stijl verwoord waar je voor staat, hoe je je wilt profileren en het behoort de gebruiker te verleiden om tot actie over te gaan.
Draag laagjes
Wij proberen als reclamebureau altijd een laag dieper te denken en niet zomaar wat vierkantjes en rondjes op de juiste plaats te zetten. We denken conceptueel en functioneel. Zo wordt een logo een visuele identiteit, een tekst een boodschap, een brochure een verhaaldrager en een website een online instrument om je verhaal op te projecteren.
Ps. Je weet hoe laat het is als ik de trui van de foto draag! 😉