Maak je logo van deze tijd
Vandaag de dag is het wereldwijde web niet meer weg te denken. Een nieuwe website is voor veel ondernemers dan ook een logische (eerste) stap. Helaas is hierbij de visuele identiteit vaak een ondergeschoven kindje. Wij zijn er voorstander van om het totaalplaatje compleet te maken met een goed logo en bijbehorende huisstijl.
Evolutie of revolutie
We begrijpen dat het spannend is om het roer drastisch om te gooien, je bedrijf is nu eenmaal je kindje. Gelukkig is dat ook niet altijd nodig. We kiezen namelijk ook regelmatig voor de evolutie van een logo. Denk hierbij aan een kleinere en geleidelijke verandering in plaats van een grote, plotselinge verandering zoals je verwacht bij een revolutie.
Maar waarom kies je voor een nieuw logo?
Een logo en huisstijl geven jouw onderneming een gezicht. Het zorgt ervoor dat de consument jou herkent, onthoudt én onderscheidt van “de rest”. Als ondernemer wil je graag professioneel overkomen en dan helpt het niet als je logo verouderd en uit de jaren ’80 of ’90 oogt. Vormgeving is een essentieel onderdeel als het erom gaat hoe jouw merk op de doelgroep overkomt. Kleurkeuzes, typografie en beeldmateriaal spelen hier een grote rol in. Na onze strategiesessie zorgen wij ervoor dat de boodschap en vormgeving op elkaar aansluiten en elkaar versterken.
Kortom:
- Spreek je doelgroep aan met een goed verhaal (merkstrategie)
- Zet jezelf neer als een partij die met de tijd meegaat
- Creëer eigenheid waarmee je een vooraanstaande plek in de markt inneemt
We laten je graag een aantal logo’s (before and after) zien die wij in een nieuw jasje hebben gestoken.
Auteur: Mandy – Designer bij ZOUT.






