Identiteit en marketing voor adviesbureau met grote ambities

TTW is een agrarisch adviesbureau met grote ambities, ze hebben namelijk het voornemen de beste van de wereld te worden in hun vakgebied. Ze zijn hard op weg, maar om ook hun marketing te laten floreren moest er nog veel werk verzet worden. Wij zijn aan de slag gegaan met hun visuele identiteit, website en marketingkanalen. De kick-off deden we met een interactieve strategiesessie.

Door uitgebreid door te vragen op de doelgroep ontwikkelden we een persona. De persona bestaat uit kenmerken die de ideale klant van TTW beschrijven. Waar een akkerbouwer veelal gedreven wordt door passie en liefde voor het vak, vult TTW deze emotie aan met harde, rationele data. Data over de groei van verschillende gewassen, die de afgelopen twintig jaar is verzameld. Deze data is vastgelegd in zelfontwikkelde software die met behulp van slimme algoritmes en menselijk denkwerk vertaald wordt tot een waardevol advies.

In de strategiesessie kwam meteen een helder profiel naar voren. Dit bedrijf laat zich kenmerken door invloed, zelfvertrouwen, intelligentie en data.

Van ambities naar concrete plannen

De beste van de wereld worden, dat doe je niet zomaar. Dan moet je je zaak zowel intern als extern goed op orde hebben en je ambities omzetten naar concrete plannen. TTW, adviesbureau voor akkerbouwers, voldoet aan beide. Om hun ambities waar te maken is het tijd de volgende stap te zetten, namelijk hun identiteit en marketing een boost geven.

Op basis van de doelgroep en andere informatie uit de sessie hebben we een creatief merkconcept ontwikkeld waarin data een grote rol speelt: ‘Data is onze manier om uw groei te vergroten’. De stijl is fris en fotografie speelt een belangrijke rol. We vertaalden het merkconcept naar een identiteit, website, goodies, social media campagnes en SEO traject. Bekijk hier de website.

Lancering van de nieuwe identiteit

TTW organiseerde een teambuildingsmiddag om met elkaar de plannen voor de komende tijd door te nemen. Eigenaar Jakob inspireerde het team met de ambities, doelen en wensen van TTW. Eén van de wensen zou die middag meteen in vervulling gaan. Namelijk het verbeteren van de marketingcommunicatie.

Esther presenteerde de nieuwe identiteit en website, waarop veel positieve reacties volgden. Toen de dochters van de eigenaar vervolgens TTW-emmers gevuld met goodies uitdeelden was het feest compleet. Het was nog lang gezellig tijdens de barbecue!

Kennismaken?
Gewoon doen. Als je vooruit wilt.

Bellen Email