De ingrediënten: twee broers (onderdeel van een drieling) met meer dan 20 jaar ervaring in coaching & training en de wens om hun marketing te professionaliseren. Samen met het team van Optimaal Talent bouwde ZOUT aan de rebranding van dit mooie bedrijf in Oud-Beijerland.
Veelzijdig
Optimaal Talent laat mensen door middel van coaching en training excelleren. Ze richten zich hierbij op organisaties, teams, leiders en talenten. Naast een (online) programma dat de heren inhouse ontwikkeld hebben zijn ze ook in te huren als spreker, hebben ze al 6 boeken op hun naam staan en zijn ze actief in verschillende besturen. Veelzijdig, dat zijn ze.
“ZOUT Media, bedankt voor de geweldige samenwerking, inspiratie, tips en prachtige vormgeving. Klasse!”
– Stephen Steijger, Optimaal Talent
De basis voor sterke marketing
Aan ons de taak om op zoek te gaan naar zowel de veelzijdigheid als de kern van dit bedrijf. Wat zijn de sterke punten, wat is het fundament, wat is het imago? Dat hebben we uitgezocht in een strategiesessie. We formuleerden hun waarom (met behulp van de golden circle) en schreven een merkverhaal. Dit alles hebben we samengevoegd in een rapport dat de basis legt voor de verdere marketing.
Visuele identiteit
Op basis van de merkstrategie zijn we aan de slag gegaan met een nieuwe identiteit. Voor het creatieve proces hanteren wij verschillende methoden, zodat we kunnen vertrouwen op goede output. Tijdens een brainstormsessie zijn we het thema ‘vogels’ gaan verkennen.
Er zijn veel parallelen te vinden met dit thema. Vogels staan voor vrijheid. Ieder mens heeft de vrijheid zich te ontwikkelen en volledig zichzelf te worden. Optimaal Talent draagt bij in dit proces. Daarnaast staan de vogels voor individuen, maar wordt er ook samengewerkt. Samen wordt in de juiste formatie koers gezet naar de bestemming. Dit past in de visie van Optimaal Talent, als individu én als team excelleren.
De website
Bij het ontwikkelen van de website hebben we veel aandacht besteed aan de presentatie van het bedrijf in woord, fotografie en vormgeving. Daarnaast hebben we het aanbod helder neergezet en hebben we referenties zichtbaar gemaakt. Beide zijn belangrijk in het (online) oriëntatieproces van bezoekers. Bekijk de website hier!
We kijken terug op een geslaagd project waar we van beide kanten met veel enthousiasme aan gewerkt hebben.