Toen Arwin en Stefan over hun plan vertelden om stalen keukens op de markt te brengen waren wij meteen enthousiast en borrelden er allerlei ideeën bij ons op. Keukens van duurzame materialen met een eigentijdse look, wij houden ervan.

Door hun expertise vanuit IHG Roestvaststaal hadden de heren alle ingrediënten in huis om deze stap naar de consumentenmarkt te maken. Stefan: “We kwamen bij ZOUT terecht omdat we een website wilden laten ontwikkelen. Aangezien de design keukens qua budget het hogere segment aanspreken, wilden we een luxe sfeer en beleving terugzien in het ontwerp en de website.”

“Aangezien de design keukens qua budget het hogere segment aanspreken, wilden we een luxe sfeer en beleving terugzien in het ontwerp en de website.”

– Stefan Maliepaard, Ferro Design Keukens

Voorliefde voor staal

Ferro Design Keukens laat zien dat een keuken meer is dan een plek om te koken. Het is een plek van samen zijn, van ontmoeting, een plek om van het leven te genieten. Vanuit de strategiesessie bepaalden we de ‘why‘ en gebruikten we storytelling om dit woorden te geven. Door dit verhaal roepen we een specifieke sfeer en beleving op. In gedachten zie je jezelf een Ferro Design Keuken binnen wandelen om daar met vrienden een borrel te doen.

Bij de Design Keukens is de voorliefde voor staal terug te zien in de materialen die gebruikt worden. Blauwstaal, roestvaststaal, koper, brons, iedere keuken wordt op maat ontworpen. Deze voorliefde voor staal hebben we terug laten komen in de naamgeving. Zo is Ferro Latijn voor staal. En je ziet het terug in de huisstijl. In het kleur- en vormgebruik, maar ook in de gedrukte koperfolie van het visitekaartje. Die maakt het helemaal af!

Online marketing voor keukens

Een nieuwe naam in zo’n concurrerende branche, dan ben je met het live zetten van een website niet klaar. Met de heren ontwikkelden we een marketingplan voor de lancering van Ferro. De zichtbaarheid via Instagram en Pinterest namen zij zelf op zich, ZOUT is aan de slag gegaan met de Google vindbaarheid.

De start van de optimalisatie lag bij het zoekwoordenonderzoek. Vanuit hier hebben we de meest concrete en niche-gerelateerde termen uitgekozen om op te optimaliseren. Wij werken vanuit de gedachte: een hogere positie in Google levert meer kliks op. Meer kliks leveren meer leads op. Meer leads leveren meer klanten op.

Het resultaat

Inmiddels zijn we ruim een jaar bezig met de SEO-optimalisatie en hebben we op ruim 15 relevante zoekwoorden een positie in de top 3 van Google.
Daarnaast bezochten in oktober 2023 al 6 keer zoveel mensen de website vergeleken met januari 2023. Ook in 2024 timmeren samen lekker verder aan de weg.
Bekijk de website