De rebranding van Bounce & More

StrategieDoor Esther op 02 Apr 2020

Wat doe je als drie bedrijven van dezelfde eigenaar in het verlengde liggen van elkaar? Kies je dan voor drie websites met verschillende marketing? Of maak je één ijzersterke positionering en ga je als één bedrijf verder? We adviseerden het laatste en daaruit is Bounce & More ontstaan.

Een uitdaging

Ondernemer Jeroen de Boed heeft drie bedrijven: DB Future Events, Jumpzz en Outdoor Westvoorne. In eerste instantie wilde hij een nieuwe website laten ontwikkelen, maar voordat ZOUT aan de slag gaat, vragen we altijd door naar de motieven, ambities en marketingdoelen van de ondernemer. Tijdens een strategische sessie ontdekten we dat de drie verschillende bedrijven veel met elkaar gemeen hebben, ze hebben allemaal te maken met events. Een waardevol onderdeel in onze sessie is de Golden Circle, waarbij we doorvragen op de drive en drijfveren van de ondernemer. Daaruit kwam duidelijk naar voren dat de ondernemer met alle drie de bedrijven de missie heeft om een unieke beleving te creëren en een glimlach te toveren op het gezicht van bezoekers.

"We zijn erg blij met het resultaat van het traject dat we met ZOUT hebben doorlopen. De samenwerking was een klein feestje ;-)."

Met één naam naar buiten treden

Wij adviseerden om de verschillende bedrijven met één naam te herpositioneren. Maar bij een dergelijk vraagstuk ga je niet over één nacht ijs. Je weegt rationele en emotionele argumenten tegen elkaar af. Na het in kaart brengen van alle argumenten en een aantal goede gesprekken heeft Jeroen besloten ons voorstel te volgen. Kortom, met één naam naar buiten om een stevigere naam in de entertainment- en evenementenbranche te verkrijgen. Eén naam, een nieuwe look & feel, maar hetzelfde (brede) aanbod.

Visuele identiteit en website

Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met de visuele identiteit en website. Na het presenteren van verschillende stijlen, is gekozen voor het huidige logo. Het is zakelijk, maar door de kleuren heeft het ook een speels effect. In het logo is een stylistische verwerking gemaakt van een subwoofer, trampoline en doelschijf voor het boogschieten. Niet toevallig staat dit voor de drie onderdelen van het bedrijf: licht & geluid, attracties en teambuilding.

De website is ontwikkeld op basis van de nieuwe huisstijl. De website moest zakelijk en professioneel zijn, maar ook over een dosis fun beschikken (één van hun kernwaarden). Daarnaast moest het complete aanbod getoond worden. Dit hebben wij gerealiseerd door zo’n 50 teksten te schrijven over het aanbod van Bounce & More. Hierdoor is voor bezoekers snel duidelijk wat Bounce & More te bieden heeft en maken we de website beter vindbaar.

Bekijk de website bouncemore.nl 

Eerlijke en directe communicatie

De samenwerking met Bounce & More verliep heel soepel. Het was een laagdrempelige en directe communicatie met ondernemers Jeroen en Roga. Allebei waren we eerlijk over onze ideeën en bespraken we deze met elkaar. In goed overleg en een fijne samenwerking is Bounce & More in een korte tijd gerealiseerd. 

Eens verder praten? 
Bel Esther!

0187 - 64 21 64