3 Instagram tips voor de B2B-markt

Door Marloes op 10 May 2019

Instagram is hot! Het perfecte medium om in contact te komen met je doelgroep. Uit studies is gebleken dat topmerken op Instagram veel meer interactie hebben met hun doelgroep dan via Facebook of andere social kanalen.

Een foto zegt meer dan duizend woorden en wordt veel sneller opgenomen in ons brein dan tekst. Dus waar wacht je nog op?! Maak een bedrijfsprofiel aan, ontdek je doelgroep op Instagram en plaatst hoogstaande content. Geef je marketing een boost! We delen graag onze 3 beste tips.

1. Maak gebruik van storytelling

Heb je geen idee wat je op je bedrijfspagina moet plaatsen? Alleen een leuk plaatje posten is niet genoeg. Vertel via Instagram jouw merkverhaal. Met storytelling krijg je een binding met je volgers. Ze worden fan van je merk en ze krijgen er vertrouwen in. Vertel ze eens over de historie van je onderneming of laat ze wat kiekjes achter de schermen zien. En plaats niet alleen foto’s op de tijdlijn, gebruik Insta Live, Insta Stories en videocontent om jouw merkverhaal tot leven te brengen!

2. Gebruik slimme tools

Om altijd in beeld te zijn bij je doelgroep, kun je je foto’s en video’s inplannen. Een handige online tool hiervoor is Later.com. Deze tool is alleen te gebruiken wanneer je een bedrijfsprofiel hebt op Instagram. Per maand kun je 30 gratis posts inplannen. Daarnaast geeft de tool zelfs aan op welk moment de content het beste geplaatst kan worden en heb je inzichten in de analytics. Wij hebben er goede ervaringen mee, zeker een aanrader!

3. Interactie is key

Er zijn onwijs veel opties om de interactie aan te gaan met je doelgroep. Insta Live, polls, vraag & antwoord. Ga met je volgers in gesprek. Kom erachter wat ze graag willen zien of reageer juist op klachten. Laat zien dat je ervoor ze bent en ze helpt wanneer nodig!

Vragen over dit artikel? 
Bel Marloes!

0187 - 64 21 64